23 Ekim 2012 Salı

Kortizon

Mucizevi ilaç diyorlarmış kortizon için.
Olabilir ama dozundaysa...
 Ben bu tedaviyi ilk hastalığımın başında almıştım 1 ay boyunca ama çok yüksek dozda.
Günde 18 hapla başlamıştım.
O zamanlar ilaçları ben sadece içmekle meşguldüm.
Ne prospektusü okurdum nede internetten araştırırdım.
Yan etkilerini bilmiyordum ama bende gariplikler olduğunun farkındaydım.
-Dayanılmaz kemik ağrım vardı.
-Tedavi başlamadan önce iştahsızdım ama kortizon tedavisinin başlamasıyla iştahım inanılmaz derecede arttı.
Öyle ki yemememden şikayet eden annem günde 5-6 öğün yememden şikayet eder oldu. Çünkü yemek yetistiremiyordu.
Açlıktan ağlıyordum ve meyve verdiklerinde susuyordum.
Evet garip gelebilir ama bu ilaç böyle.
 Sonra ben yine yan etkilerden habersiz serbetli tatlılar, çikolatalar ohh ye Özge ye :)
Hastaneye gittiğimizde tahliller yapıldı birde şeker yüksek çıkmasınmı ?
Meğer bu ilaç şeker ayrıca tansiyonda yükseltiyormuş.
Eğer biraz daha yükselirse insülin iğnesi yapacaklarını ve ilaç bitene kadar şekerli şeyler yemememi söylediler.
Tansiyon yükselttiği içinde tuzuda kesmem gerekiyormuş.
Neyse birde benim aşırı mide ağrım vardı.
Zaten ilacı almadan yarım saat öncede mide surubu içiyordum ama yinede o ağrı oluyordu.
Zamanla benim yanaklarım sismeye başladı.
Ama 1 ay hastanede yattığım zaman çok zayıflamıştım o yüzden hafif şişmem beni sadece normal halime getirmişti.
İlacı kullanmaya devam ettikçe aşırı şiştim ve normal halimdem çıkmıştım. Bu sadece yüzümdeki şişlikten ibaret değildi tabiki vücudumda da ödem ve kilo olmuştu.
Ve benim psikolojimi gerçekten alt üst eden durum;
 Yüzümde kollarımda ellerim ayak parmaklarıma kadar tüy diyemiyicem kıl bastı.
Herkesin beğendiği o kaslarım kapkalın olmuştu.
Çenem yanaklarım...
Hiçbir şeye değilde işte o etkiye çok ağlamışlığım vardır benim.
Ama ilacı kestikten sonra yan etkiler ağrılarda bitti.
Sisligim bir süre sonra azda olsa indi ve yüzümde ki o aşırı tüyler döküldüler kendiliğinden.
Aradan 8 ay geçti ve tedavilere cevap veremediğim için yeniden tedavi olmam gerekiyordu.
Bu tedavide gerekliydi tabiki.
Kilom henüz gitmemisken 2.kortizon tedavisiyle birlikte ben tekrar şiştim tekrar kilo aldım ve tekrar yüzümde tüyler çıkmaya başladı.
Ama bu defa tecrubeliydim ve olabilecek her etkiye hazırlıklıydım.
Sisin ineceğini ve tüylerin döküleceğini biliyordum.
Diğer etkilerde tabiki oluyordu mide kemik ağrısı şeker tansiyon vs. Ama onları anlatmama gerek yok heralde.
Neyse bu tedaviyede atlattık, tüyler döküldü ama şişlik ve kilo tam olarak gitmemişti.
3.Kortizon Tedavisi
Aradan 10 ay geçti... Hastalığım tekrarladı. İlik nakline ihtiyacım vardı ama son bir ümit ATG veya ALG tedavisi almadan yalnızca kortizon tedavisi başladılar.
Açıkçası ben bu tedaviye karşı çıktım,  kabul etmedim.
Ama bir haftalık olduğu söylenince mecburen kabul ettim.
Ve 3 tane iğne şeklinde kortizonu meyvesuyunun içine katıp zehir icermiscesine içtim.
Tadı resmen zehir !
Bu defaki kortizon tedavisi önceki 2 kortizon tedavisinden kat kat ağırdı.
Yılda bir kere vurulan iğneyi ben günde 3 tane aç karnına ağızdan alıyordum.
Yan etkiler 2.günden başladılar.
Bacaklarım kemiklerim hafiften ağırıyordu.
3. gün olunca midem ağırmaya başladı.
Karnım acayip şişti. Karın şişliğinden insan sabahlara kadar ağlar babasının uyumasına istemeden engel olurmu ?
Bilmeyene göre ne ağlanır nede babasının uyumasına engel olunur.
Ama o öyle böyle bir şey değil.
Bu arada ben ve babam o zaman Ankara'daydık.
Mecburen 10 gün boyunca orda kaldık.
Ben hala ilacı 1 hafta kullanacağımı sanıyordum ki kontrole gittiğimizde ilacı 2  ay kullanmam gerektiğini söylediler.
Yapacak birşeyim yoktu.
İlaç birden kesilemezdi azaltılarak kesilecekti ama bunun için 2 ay gerekliydi.
Onada tamam dedim mecburen, yeterki evime kendi şehrime döneyim !
Erzurum'a döneceğimiz gün havaalanında fenalaştım.
Ama bir sorun çıksın istemediğimden sustum iyim dedim.
Erzuruma döndük sonra.
Asıl sorunlar başladı ...
Karnımın şişliği arttı gittikçe patlama noktasına geldi neredeyse.
Gece-gündüz acildeydik.
Sürekli ağrı kesici serumlar,tam anlamıyla perişandım o günlerde.
Karnımın o derece şişliğinin ardından birde şekerim 300 e çıktı.
Sürekli şekerimin ölçülmesi için acile gidiyorduk.
Şekerin yükselmeside beni halsizleştiriyordu.
Derken ilaç kemiklerime vurdu.
Ağrı tuttuğu an,inanın işte o kemik ağrısı Allah'ım kimseye vermesin o kemik ağrısı beni isyan ettirdi.(Rabbim affetsin).
Yaşamayı o kadar çok isteyen ben ölmeyi ister olmuştum işte o ağrıdan !
Dayanılmıyordu,dayanılmıyordu !
Ağlamalarım apartmanı yıkıyordu resmen ama elimde değildi.
Başımda Kur-an okuyorlardı,Allah razı olsun azda olsa acım ağrım hafifliyordu.
Ama inanın geçmek bilmiyordu.
Acilde,poliklinikte serum serum üstüne ...
Sıcak su torbası ,annemin babamın ablalarımın hatta küçük kardeşimin bile başımda bacaklarımı okuyarak ovmalarına rağmen acım bitmiyordu.
Elden ayaktan kesilmiştim artık.
Banyoma kadar annem herşeyimi yaptırıyordu.
Birgün hiç unutmam;
Misafirlerimiz gelecekti.
Ben o gün bırakın bacağımın ağrısını kolumu bile kıpırdatamıyordum.
Boynumdan aşağısı resmen tutmuyordu.
Zaman geçti,çok değil 1 hafta...
Kontrole gittik yine polikliniğe ve oradayken bacağımda kireçlenmiş gibi sesler çıkıyordu.
Yürürken topalladığımı farkettim.
Eve döndüğümüzde o bacağımda ağrı oldu ama geçer diyip sabrettik.
Gece olduğu zaman ise ağrım şiddetlendi ve dayanılmaz hale geldi.
Artık yürüyemiyordum ,inanamıyorum yürüyemiyordum.
Bacağım şişmiş ve katlamış şekildeydi.
Benim amcam doktor ve babam amcama bacağımdan bahsetti amcam ise iç kanama olabileceğini söylemiş.
Bu yüzden hemen ambulansı aradı babam,yürüyemediğim ve bacağımı düz tutamamam nedeniyle yardım etmeleri için. (Sağolsunlar çokta yardımcı oldular,beni sırtında indiren babam oldu!)
Saat gecenin 1iydi.
Beni yatıracaklarını söylediler ama yer olmayınca sabaha kadar müşade altında tutmamız gerek dediler.
Film çekildi, sonra ağrı kesicilerle ağrımı hafiflettiler.
Sabaha doğru ortapedici gelince alçıya alacağını ve sıvı almaları gerektiğini söyledi.
sonra ortdan kayboldu (?)
Ben biraz toparlayınca doktorlar eve gidebileceğimi söylediler.
Ama kesinlikle yürümek bacağa yük vermek yok dediler.
Benim akılsız başım yürümezsem bir daha yürüyemeyeceğimi düşünüp bastım yürümeye çalıştım.
Ama yanlış yapmışım.
Sonra benim bacağım gittikçe şişti ve düz tutamıyordum.
Yürüyemez oldum babamın kucağında 4 katı inip çıkıyordum.
O sıra ben ateşlendim ve beni yatırdılar hastaneye.
Birde üstüne damardan antibiyotik tedavisi gördüm.
Sonra beni ortapediye yönlendirdiler tekrar bacağım nedeniyle.
Bacağımdan bağırta bağırta iğneyle sıvı aldılar.
Eğer içinde mikrop çıkarsa ameliyat edeceklerini söylediler.
Çok şükür temiz çıkmıştı.
Bu ara ben bacağım için çok defa ortapedi hocalarına gittim fakat geçici dediler krem ve bandaj vermişlerdi.
Hiçte işe yaramamıştı açıkçası.
Sonra bacağım için bir ilaç verdiler onu hep içtim.
Önce Allah'ın sonra o ilacın yardımıyla bacağım günden güne iyiye gitti ve gerisi zaten bu yazımda Sihirli Değneklerime tık tık :)
Sonra babam bu ilacın birde hapını kullanacağımı söylemesinmi ? Yıkıldım...
Ama olan olmuştu artık,ne gerekiyorsa yapmam gerekiyordu.
Yaklaşık bir 20 günde hapını kullandım ve acayip şiştim.
Yüzüm,vücudum resmen konuşamıyordum yüzümün şişliğinden.
Öyle böyle değil koca 2.5 ay böyle geçti.
Çok şükür şişlik tüyler haricinde toparlandım ve kortizona tövbe dedim :)
Sonuçmu ?
Bu tedaviyede cevap veremedim ve bu kadar acı sıkıntıyı boşuna çektim.
Yazım çoook uzun oldu ama kusura bakmayın.
Bu birde kısaltılmış hali :)
Hoşçakalın :)



23 yorum:

  1. geçmiş olsun

    YanıtlaSil
  2. Allah şifalar versin
    Çok güzel yazmışsın blogunu beğendim:)

    YanıtlaSil
  3. Cokk geçmiş olsun bende kordizon kullanıyorum 3 ay oldu tuylenme omuz sirtimda şişlik oldu yüzünde bi tuhah oldu morelim çok bozuk ilaci birakinca inslh eski halime donerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizede çok geçmiş olsun. Hiç moralinizi bozmayın ilacı bırakınca tüyler dökülüp sisde iniyor yavaş yavaş. Eğer daha çabuk inmesini istiyorsanız kortizon ödemi nasıl atılır yazımı okuyabilirsiniz. Sevgiler

      Sil
  4. Çook geçmişş olsuun bende yaklaşıkk 4 aydır kortizon kullanıyorum.Günde 17 tane hap içiyodum.Ama şimdi doktorum azaltmaya başladı.Her hafta 1 tane azaltıyoruz.Şuan 12 tane kullanıyorum.Ama 4 ayda 17 kilo aldımm okadar zzayıftım kii bu benimm psikolojimi alt üst ediyo 47 kiloydum şuan 64 kiloyum bu benim baya bi değişiklikk :( Günde 3 litre su içiyorum bende ödem için ama sıcak su değill denicem umarım işe yararr tekrardann geçmiş olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizede geçmiş olsun. Umarım suan çektiğiniz sıkıntının mükafatını kat kat alırsınız.Sizi çok iyi anlıyorum :) odemin geçeceğini bilsekte üzülmemek elde değil. Sonuçta bir anda görüntü değişiyor. Ama size garanti verebilirim ilacı bırakır bırakmaz ödem inecek :) Madem su içiyorsunuz sıcak su için bari daha faydalı :) Kendinize iyi bakın sevgileer :)

      Sil
  5. Bacağın için verdikleri ilaç nedir acaba

    YanıtlaSil
  6. çok geçmiş olsun, ben de iki aydır kortizon kullanıyorum ve yüzümde aşırı tüylenme oldu , tüm yan etkilerinin içinde en çok moralimi bozan yüzümdeki tüyler. 5 ay sonra düğünüm var ve 1 ay sonra ilacı tamamen bırakıyorum. Bıraktıktan ne kadar süre sonra tüyler dökülür bu konuda bilginiz var mı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Sizede çok geçmiş olsun.Kortizonu bıraktıktan 1 ay sonra dökülür tüyler.Hiç dokunmayın iyice artmasın. Bendede çok fazla olmuştu kollarımda yüzümde ama kendiliğinden dökülüyorlar.İçiniz rahat olsun :)

      Sil
  7. Verdiginiz ceval icin cok tesekkür ederim tekrardan cok gecmis olsun allah acil sifa versin.

    YanıtlaSil
  8. neler yaşadığını tahmin ediyorum 3 yıl boyunca kulandım o sözde mucizevi şeyi aman aman Allah kimseyi onun eline düşürmesin ve kimseyide onsuz bırakmasın diyorum çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin,çok teşekkür ederim sizede çok geçmiş olsun.

      Sil
  9. Cok gecmis olsun bnde 3 aydir kullaniyorum ilk baslarda dikkat etmedim hastanede tuzsuz veriyolardi yemegi , bnde geceleri doner, gibi seyker siparis ediyodum abur cubur seyler yiyodum doymak bilmiyodum hastanede 1 ay yattim ama kilo almadim sadece yuzum ve karbim sisti ha bi de kaslarim ve kemiklerde incelme oldu , ayriyeten kulaklarimda ani isitme kaybi oldu simdi normale dondu ama bi denge kaybi var ani hareketlerde duscek givi oluyorum .dizim agriyodu ama normal bi agri degil ceken bilir agri kesici krem fayda etmiyodu hastaneyede gitmek istemiyodum yuruyus yaptim topallayarak kanter icinde biraz gecti ertesi gun agrimadi ama yere comelemiyorum dizlerimin ustune oturamiyorum doktorada gitmedim 10 mayista tahlile gitcem . Bide mudeyi usutmusum ayiptir solemesi ishal olmusum biseyde yiyemiyom 2 gudur bi yandan iyi oldu ama mide agriyi sicak tutmadim zaman ..

    YanıtlaSil
  10. Telden yazinca, pek iyi yazamiyorum , bide arkadas larinin bazilarinin bakisi degisiyo , kilo alinca disarda yururken filan milletin bakisi disari cikmak istemiyorum bide bi halsizlik vr , kotizon killananlar d vitamini aliyo diyolar ama doktor bana vermedi acaba ilgilenmiyomu bilmiyorum 16 mg 3 tane prednol aliyorum su an doktorun dexdne gore degil kendimi iyi hissetmeme gore azaltacam , bugun ilaci 2 de ictim oglen 2 de hi bisey olmadi yarin 2.5 i ecem doktorun dedinden 3 gun once kafami icinde sanki odem oldu ilac bqna fazla etki yapti ,hastanexe 1000mg veriyolardi 3 haftada evrim gecirdim resmen piskoloji sifir ,allah kimseyi hastaneye dusurmesin . Hastanede yatanlari gorunce senden daha kotu olanlari gorunce bazen diyirum .keske tek ben hasta olsam herkes iyilesse mutlu olsa hastanelr bosalsa . Ama kaderinde varsa cekeceksin . Hersey bi sinav allaha inancim daha cok artti derdi veren allah dermanida veriyo yeterki allah inanin , tam dibe battini dusundun anda bi bakiyosunki daha gorcen cok sey var ,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sizede çok geçmiş olsun.Sizi,3 yıl boyunca ağır kortizon tedavileri olmuş,en sonki tedavidede ölümlerden dönmüş biri olarak çok iyi anlıyorum.Kortizon kullanırken her gün ayrı bir dert ayrı bir sıkıntı ile karşılaşıyorsunuz maalesef.Ama bu geçici.İlacı bıraktın sonra her şey normale dönücek psikolojiniz bile düzelicek. Allah ın izniyle.Yeter ki kemikleriniz vs. kalıcı hasar görmesin.Bunun içinde bol bol kalsiyum alsanız iyi olur. Doktorunuz d vitamini vermediyse siz teklif edin. Allah a yaklaştığınızı söylemişsiniz.Zaten bu sınavlarıda Allah a yaklaşalım diye oluyoruz. Çektiğimiz her acının mükafatını alacağız inşallah.Sağlıkla kalın :)

      Sil
  11. öncelıkle herkeze cevap verip bilglendrdğnz için teşekur edrm.. Ben ıltihaplı romatzma hastasym.. 8 aydır kortzyn tedavisi gorüyorum.her ay sonunda kontrolerim oluyor buna gore de kortzyonu dusuruyor.ilk 32 aldım.şu anda 10 mg alıyrum..bu aşamaya gelesiye kadar ınanın artk moralman gucum kalmadı.. Bu yuzumdeki şişlik ve dğer şeyler ..en bstada halsizlık.bunlar morelimi cok bozuyor.ilac tamamen kesıldkten snra eskı hayatma geri döncekmym...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet döneceksiniz İnşallah..Moralinizi hiç bozmayın.Umudunuzu kesmeyin.Yaşadığınız her şey ilaçtan kaynaklanıyor.İlacı kesince her şey normale dönecek.Sevgiler :)

      Sil
  12. Çok geçmiş olsun. Bende 3 aydır kullanıyorum ve doktor daha 3 ay daha kullanıcaksın dediğinde yıkılmıştım. Allah'a şükür şişkinliğim çok fazla olmadı sağolsun doktorum o konuda beni çok uyardı ancak yüzümde tüyler çıktığını farkettiğimde moralim alt üst olmuştu, doktora sorduğumda dökülücek demişti ancak ben pek inanmamıştım açıkcası. Yazınızı okuyunca rahatladım ve umudum arttı çok teşekkür ederim içimi rahatlattınız çünkü herkesten böyle ümitli şeyler duymak pek mümkün olmuyor :) Allah acil şifalar versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :) Sizi anlıyorum ilaç kullandığım dönemler bende şişkinliğin ineceğine tüylerin döküleceğine inanmıyordum.Şişlik indi tüylerde döküldü.Dökülmesede çözümleri var aslında ama olsun yinede kendiliğinden düzelmesi daha iyi :)

      Sil
  13. Canım yanlış anlamazsan kaç kilo aldığını sorabilir miyim ? Ben 21 gün kullanacağım bu lanet ilacı ancak kilo konusunda da bir o kadar takıntım var. Bir kilo alsam bile ciddi anlamda diyete girebiliyorum. Öyle bir hastalık derecesinde. Başladığım andan itibaren iştahım benim 2 katım oldu. Yememek için kendimi her ne kadar zorlasam da malum okullardan dolayı mutlaka 4 öğün yemek zorunda kalıyorum. Acıktığım anda direk yoğurda sarma durumum var elbette. Peki aldığın kilolardan kaçını verdin 8 ayda ? İlgilenirsen şimdiden teşekkür ederim ^^

    YanıtlaSil
  14. selam :) öncelikle gecmis olsun bende 22 yasindayim ve 5 aydir kortizon hapi kullaniyorum. benim tüylerden ziyade yüzümün sisligi ve sivilcel gibi kizarikliklar cok rahatisz ediyor acikcasi doktorum büyük ihtimalle aralikda birakicaksin diyor (insallah). benim sorum sende bu sisligin inmesi ne kadar süre icerisinde oldu yani tabii kac aydir kullandigimizada bagli galiba ama eski halime dönmem ne kadar zaman alir acaba. cevplarsan cok sevinirim simdiden tskler

    YanıtlaSil
  15. Oncelikle tek tek herkese cevap verdiğiniz icin tesekkurler.benim de size bir sorum olacaktı.ben de tum bu evreleri aynen gecirdim.yuzum su an taninmayacak halde.benim merak ettigim bu sislik ilaci biraktiktan ne kadar sure sonra iniyor? Tesekkurler

    YanıtlaSil